Kwaliteitsbeleid


De Directie van BILAgroep is ervan overtuigd dat een beleid van kwaliteitsborging leidt tot het bereiken van het
kwaliteitsniveau dat nodig is om te voldoen aan redelijke eisen van cliënten en overige belanghebbenden en om te voldoen aan eisen volgens specificaties, regels, overheidsbepalingen en daarop betrekking hebbende normen, zoals overeengekomen. Hiermee wordt getracht een veilige, verantwoorde en efficiënte zorg- en dienstverlening te realiseren.



Met betrekking tot dit beleid stelt BILAgroep zich tot doel te voldoen aan de eisen van de norm NEN-EN-ISO 9001:2015.


De Directie is eindverantwoordelijk voor de organisatie van de kwaliteitsbeheersing en daarmee, naast de goede werking en evaluatie, voor de instandhouding en waar mogelijk voor de continue verbetering van het kwaliteitsmanagementsysteem. De Directie (in haar rol als kwaliteitsverantwoordelijke) draagt tevens

zorg voor de instructie en begeleiding van medewerkers (in welk samenwerkingsverband dan ook) met betrekking tot opbouw en juiste werking van het kwaliteitsmanagementsysteem.


Om de juiste werking van het kwaliteitsmanagementsysteem te verkrijgen is gekozen voor decentralisatie van taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden.


Het proces van plannen, vaststellen, uitvoeren, evalueren en bijstellen van beleid is beschreven in het managementproces ‘Strategie & Beleid’.


Het is onze vaste overtuiging dat we door kwaliteitszorg (zowel de borging als de verhoging van de efficiency) de beste zorg- en dienstverlening aan onze cliënten en andere belanghebbenden kunnen garanderen.


Directie BILAgroep, d.d. 05.06.2023

Share by: